معلم آزادگی

به نام خدا
چند ماهی میشه که از استیضاح وزیر علوم میگذره اما انگار آقای روحانی نمیتونه این نظر مجلس رو برای خودش هضم کنه.هنوز هم بعد از چند ماه می بینیم که آقای روحانی به خاطر این اتفاق از مجلس انتقاد میکند.
آقای روحانی در مراسمی که با نخبگان کشور داشتند اعلام کرد که استیضاح وزیر علوم به خاطر پرونده بورسیه ها بوده است که دولت به صورت جدی پیگیر این موضوع بوده است.نکته دیگری که اعلام کردند این بود که لیستی از بورسیه های غیر قانونی اعلام خواهد کرد.
جدای از این صحبت ها آقای روحانی باید به این نکته توجه کنند که شرایط امروز کشور به گونه ای نیست که فرصتی برای دعوای داخلی وجود داشته باشد. امروز به یک وحدت همه جانبه نیاز داریم تا بتوانیم کشور را از وضع حال به وضع مطلوب پیش ببریم.حال کش دادن موضوع استیضاح وزیر علوم و تحریک مردم کار درستی به نظر نمی رسد.
جایگاه علمی رضا فرجی دانا بر هیچ کس پوشیده نیست اما در طول مدیریت کوتاهشان در وزارت علوم فعالیت های مناسبی از ایشان دیده نشد.عزل چشم بسته افراد و انتصاب هایی که از روی قصد و غرض بود نمونه فعالیت های ایشان بود که مخالفت نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.این موضوعات و همچنین اتفاقات دیگری که در وزارت علوم رخ داد سبب شد مجلسیان به مخالفت با ایشان بپردازند.
حال آقای روحانی علت این کار مجلس را پیگیری پرونده بورسیه ها از سوی وزارت علوم می داند. اما آیا آقای روحانی مدرکی دال بر این ادعایشان دارند؟
نکته منفی دیگر سخنرانی آقای روحانی این بود که اعلام کردند لیستی از افراد بورسیه ای که به صورت غیر قانون بوده است را اعلام میکند.حدود یک سالی بود که مردم از دست این خاله زنک بازی های مسئولین که در دولت های قبل راه افتاده بود راحت بودند اما مثل اینکه  آقای روحانی هم تصمیم گرفته اند از فن بگم بگم استفاده کند و دائما از لیست سفیدی صحبت کند که با تغییر دولت تنها عنوان و موضوع آن تغییر کرده.
آقای روحانی بهتر است به جای آنکه زمان را صرف لجبازی با دیگر مسئولین و دیگر گروه های سیاسی کند سعی کند تا بزرگان علمی را دور هم جمع کند تا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده جایگاه علمی کشور را بهبود دهد.
وزارت علوم را نباید درگیر سیاسی کاری های بی نتیجه کرد.دانشگاه باید پویا و بانشاط باشد.اما نباید پویایی را با تشنج اشتباه گرفت. تحریک قشر دانشجو بر علیه گروهی خاص در شرایط کنونی کشور کاری است که می تواند ضربه های جبران ناپذیری بر بدنه حکومت وارد سازد.
متاسفانه این طور که به نظر می رسد دولت تدبیر و امید ، بی تدبیری دولت گذشته در وزارت علوم را ادامه میدهد اما به شکلی دیگر. بعد از کنار گذاشتن فرجی دانا از سوی مجلس انتصاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت خانه که از مجلس شورای اسلامی برای وزارت خانه ی دیگر رای اعتماد نگرفته بود و حالا معرفی محمود نیلی احمد آبادی برای گرفتن رای اعتماد سوال های زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است.
حتما آقای روحانی می داند که یکی از دلایل نمایندگان  برای استیضاح فرجی دانا انتصاب محمود نیلی احمد آبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران بود. حال اینکه چرا آقای روحانی با وجود این مسائل و بدون توجه به آنها این فرد را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می کند جای تعجب دارد.
یاعلی
سجاد اشتری

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:فرجی دانا,رئیس جمهور,استیضاح,روحانی,مجلس, :: 16:7 :: توسط : سجاد اشتری

به نام خدا

یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث جامعه شبکه های اجتماعی است و موضوع داغ تر از آن فیلتر شدن یا نشدن این شبکه هاست.

آیا فیلتر شدن این شبکه ها راه مناسبی است برای جلوگیری از بازگو شدن مطالب ضد ارزشی؟

آیا تجربه های قبلی  فیلترینگ ما رو به نتیجه ی دلخواه رسانده؟

اینطور به نظر میرسد که تجربه های قبلی فیلترینگ گاها نه تنها نتیجه مثبت نداشته است بلکه اثراتی منفی برجای گذاشته.اما باز به جای بررسی مشکل و پیدا کردن راه حل مناسبی برای حل شدن این مشکلات ساده ترین راه و بدترین راه ممکن انتخاب می شود که همان فیلترینگ است.

شبکه های اجتماعی می تواند به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی کمک حال مردم جوامع امروزی باشند.اما میبینیم که آسیبهایی را به همرا ه خود دارند.حال برای جلوگیری از همه گیر شدن و خنثی کردن اثرات مخرب این آسیب ها چکار باید کرد؟

آیا نمی شود با ایجاد یک موج تبلیغی با این آسیبها مقابله کرد؟

و از همه مهمتر آیا ما نمی توانیم با ایجاد یک شبکه اجتماعی داخلی با حفظ ارزشهای ایرانی اسلامی هم مردم را از شبکه های اجتماعی خارجی جدا کرد و هم از استفاده از این فن آوری نو محروم نکرد؟

همه این مشکلات و ناهنجاری ها با برنامه ریزی دقیق مسئولین و با همت مردم حل شدنی است.اما شاهد آن هستیم که تنها مدافع هستیم و دربرابر حملات سهمگین دشمن دفاع می کنیم.امروز دیگر زمان ، زمان دفاع نیست .امروز وقت آن است تا برای گسترش فرهنگ اسلامی و همچنین فرهنگ اصیل و چندین هزار ساله ایرانی به فرهنگ های فاسد غربی وارد شد و با صدایی رسا تفکر ایرانی اسلامی را فریاد زد .

کج فکری و انحراف فکری مسئولین فرهنگی کشور در چند سال اخیر سبب بروز مشکلاتی شده است که این مشکلات در فضاهای مجازی دوچندان است اما راه مقابله با این مشکلات فیلترنگ نیست.مسئولین فرهنگی کشور از مدارس فاصله گرفته اند و برای دانش آموزان برنامه ای ندارند که سبب شده  است تا دانش آموزان دچار سرگردانی فرهنگی شوند و همین موضوع یکی از مهم ترین دلایل انحرافات فرهنگی جامعه است که در شبکه های اجتماعی به صورت پر رنگ تر قابل مشاهده است.

حال آیا بهتر نیست به جای محدود کردن و فیلترینگ با سرمایه گذاری در فرهنگ عمومی جامعه علی الخصوص مدارس و باایجاد فرهنگی اصیل که پایه و اساس آن را ارزشهای ایرانی اسلامی تشکیل داده است با این تهاجمات مقابله کرد و از سوی دیگر با برنامه ریزی دقیق از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کرد و به فرهنگهای دیگر جوامع نفوذ کرد و به تبلیغ فرهنگ خودی پرداخت؟

یاعلی

سجاد اشتری

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1393برچسب:شبکه های اجتماعی,فیلترینگ,فرهنگ سازی,, :: 22:2 :: توسط : سجاد اشتری

به نام خدا

هفته دفاع مقدس هم تمام شد.اما...

اما هنوز استخوان های بی جان جوانان دیروز را به خانه میاوریم

هنوز مادرانی چشم انتظار به امید دیدار فرزندشان چشم به در دوخته اند

هنوز پدرانی قد خمیده به آن امید روز را آغاز میکنند که شاید خبری از فرزندشان بیاورند

هنوز انتهای صف شهدا باز است

هنوز مردان آریایی برای دفاع از ارزشها جان میدهند

هنوز مردانی با وضوگرفتن در دریای خون برای نماز عشق آماده میشوند

پس هنوز دفاع از سرزمین آریایی تمام نشده است

و هنوز دفاع از ایران اسلامی باقی است

چو ایران نباشد تن من مباد

یاعلی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1393برچسب:دفاع مقدس,سرزمین آریایی,شهید,, :: 23:39 :: توسط : سجاد اشتری

اولین همایش ملی دانشجویی زیست شناسی کاربردی(دانشگاه الزهرا) در شهریور ماه سال جاری برگزار شد که مقاله بنده با عنوان«وتیور،گیاه پالایی و بهبود کیفیت آب» در این همایش پذیرفته شد.

چکیده 

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری تأمین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف و رفع آلودگی های آب موجود در محیط زیست می باشد.گیاه پالایی یکی از روش هایی است که از گذشته به صورت محدود مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز از گیاهانی برای این امر استفاده می شود.این روش کم هزینه می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.یکی از گیاهانی که در گیاه پالایی از آن استفاده می شود وتیور است که این گیاه به دلیل خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر گیاهان در گیاه پالایی مورد توجه قرار گرفته.سازگاری با اقلیم های مختلف ، تحمل دماهای حداقلی و حداکثری(14- تا55 ) ، مقاومت در برابر آفات ، بیماری ها و آتش سوزی ، مقاومت بالا به فلزات سنگین موجود در خاک ،راندمان بالا در جذب مواد مختلف محلول در آب و ... از ویژگی های وتیور می باشد که باعث شده است از این گیاه در گیاه پالایی استفاده شود.

دانلودفایل pdf مقاله


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلم آزادگی و آدرس sajjadashtari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته تا پس از تایید نمایش داده شود.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 4976
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1