دانشگاه فرهنگیان
معلم آزادگی

به نام خدا

مراکزتربیت معلم در دولت گذشه دوباره جان گرفت و شروع به کار کرد اما این بار نه به عنوان یک مرکز تربیت معلم بلکه به عنوان یک دانشگاه.اما متاسفانه هیچ برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز یک دانشگاه وجود نداشت. از همان ابتدا مسئولان دانشگاه کاملا سردر گم بودند و هیچ ثباتی در تصمیمات اتخاذ شده وجود نداشت.از امور آموزشی گرفته تا امور رفاهی و مالی و ...  . از ابتدای شرو ع به کار دانشگاه هر روز تصمیماتی گرفته شد که حد اکثر کمتر از شش ماه دوام داشت.

ممنوعیت استفاده از مدرس مرد برای خانم ها و یا بالعکس که در ترم نخست اعمال شده بود تا جایی که برخی از پردیس مجبور شدند از مدرسین با مدرک کارشناسی استفاده کنند.گنجاندن دروسی اضافه در برنامه درسی که قبل از پایان ترم این دروس حذف شدند.عدم وجود امکانات و تجهیزات لازم آزمایشگاهی برای رشته های علوم پایه که دانشجوها از انجام کوچکترین آزمایشات محروم ماندند.صادر نشدن کارت دانشجویی بعد از گذشت ۴ نیم سال.عدم دسترسی دانشجوها به منابع معتبر علمی و پایگاه های مقالات علمی.

صدور بخش نامه های پی در پی در خصوص مسائل مالی و کسر از حقوق دانشجوها که هنوز هم یک تصمیم قطعی و درست گرفته نشده.خوابگاه های غیر استاندارد. عدم دسترسی دانشجوها ی اکثر پردیس ها در فضای دانشگاه به اینترنت .عدم تخصیص بودجه کافی برای انجام فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... .

اینها همه تنها بخش بسیار کوچکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان است.حال در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا دولت گذشته به آینده دانشگاه فرهنگیان فکر کرده بود؟آیا برنامه ریزی های لازم انجام شده بود ؟ آیا برای تصمیم گیری از کارشناسان مربوط نظر خواهی شده بود؟ آیا زیر ساخت های ذهنی و فیزیکی ایجاد شده بود؟

البته فکر میکنم جواب همه این سوال ها کاملا واضح است و آن هم اینکه دولت هیچ برنامه از قبل تعیین شده ای برای بازگشایی دوباره مراکز تربیت معلم به عنوان دانشگاه فرهنگیان نداشته است‌.همین امر سبب شد تا مشکلات بسیاری در این دانشگاه برای دانشجوها به وجود آید تا جایی که دانشجوها از حداقل امکانات محروم ماندند. همین مشکلات نیز سبب شد تا دانشجوها شور و انگیزه اولیه خود را از دست بدهند و دانشگاه به دبیرستانی بزرگ تبدیل شود. دید نگرش دانشجو ها به دانشگاه و همچنین وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد و بسیاری از آنها نقشه تلافی را در ذهن خود می پرورانند تا بعد از پایان زمان تحصیل و در زمانی مناسب به جبران روزهای طلایی عمرشان که در این دانشگاه هدر رفته است خسارتی بر آموزش و پرورش وارد سازند.

اینجاست که باید بگوییم دولت گذشته با تاسیس دانشگاه فرهنگیان بدون برنامه ریزی و بدون آماده سازی زیر ساخت های لازم فکری و فیزیکی و تربیت چندین هزار معلم ناراضی بزرگترین ضربه را بر نظام آموزش کشور وارد کرد که ممکن است صدمات جبران ناپذیر بسیاری را به دنبال داشته باشد.

ای کاش مسئولین کمی بیشتر به این دانشگاه توجه کنند چرا که معلم یکی از اصلی ترین نقش ها را برای تغییر فضای جامعه جهت بهبود شرایط و رسیدن به وضعیت مطلوب را دارد.معلم است که آینده سازان کشور را می سازد.اگر این معلم خوب تربیت نشود حکم آن خشت اولی را دارد که کج قرار گیرد .معمان معماران روح و ذهن انسانها هستند و اگر این معماران کوتاهی کنند یا اشتباهی از آنها سر زند انسانیت است که ضربه می خورد.

امید است است از اینجای کار به بعد با همت مسئولین فضای فکری و فرهنگی و همچنین جو حاکم بر دانشگاه فرهنگیان تغییر کند و روند مثبت و رو به رشدی را دنیال کند.

یاعلی

سجاد اشتری



نظرات شما عزیزان:

کانون مهارت های معلمی
ساعت20:51---1 آذر 1393
به بوییدن تصاویری با رایحه یِ لامسه دعوت شدین.[گل]




نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1393برچسب:دانشگاه فرهنگیان,احمدی نژاد,دولت,آموزش و پرورش, :: 23:33 :: توسط : سجاد اشتری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلم آزادگی و آدرس sajjadashtari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته تا پس از تایید نمایش داده شود.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 4968
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1