مصاحبه دکتر مهر محمدی در خصوص لغو قانون متعهدین خدمت آموزش و پرورش
معلم آزادگی

واقعا برخی برخورد ها و حرکات مسئولین جای تعجب داره .اینکه چرا آقای مهر محمدی انقدر مبهم درخصوص این موضوع صحبت کردند و انتشار موضع گیریشان به طور رسمی را به روز های آینده موکول کردند سوالهای بسیاری را در ذهن ما ایجاد کرده که در حال حاضر ترجیح می دهم این سوالات مطرح نشود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص حذف قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش اظهار داشت: طی چند روز آینده اطلاعیه ای توسط دانشگاه فرهنگیان در این زمینه منتشر خواهد شد که موضع رسمی خود را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: حذف قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش حتما از طریق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم نهایی توسط مجلس گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه حتی در شرایط احتمالی لغو قانون متعهدین به خدمت موجودیت دانشگاه فرهنگیان نباید آسیب ببیند، گفت: دانشگاه فرهنگیان با قوت به مأموریت حاکمیتی خود که تربیت معلم است ادامه خواهد داد.

مهرمحمدی بیان کرد: باید برنامه ریزی کنیم تا مشخص شود در شرایط احتمالی از لغو قانون متعهدین به خدمت دانشگاه فرهنگیان چگونه قرار است تا به کار خود ادامه داده و منابع انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین کند.

وی تصریح کرد: موجودیت دانشگاه فرهنگیان نباید به هیچ عنوان با قانون متعهدین به خدمت پیوند زده شود و این پیام اصلی ما است.

سرپرست دانشگاه فرتهنگیان ادامه داد: افراد مختلفی در این زمینه اظهارنظر کرده اند و در نامه ای که از سوی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز ارائه شده است دلایل مختلفی برای لغو قانون متعهدین به خدمت بیان شده است که بیشتر جنب اقصادی دارد.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه در رابطه با حذف قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش نظرات مختلفی توسط موافقان و مخالفان اعلام شده است که تصمیم نهایی را در این زمینه مجلس خواهد گرفت، گفت: نکته مهم این نیست که قانون متعهدین به خدمت لغو می شود یا خیر، نکته مهم این است که اگر این قانون لغو شد موجودیت دانشگاه فرهنگیان آسیب نبیند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای حمایت از دانشگاه فرهنگیان چه اقداماتی را انجام خواهید داد عنوان کرد: قانون متعهدین به خدمت آثار مثبت و منفی دارد حتی ما پیشنهاد کرده بودیم این قانون را به شکلی داشته باشیم اما این نگرانی وجود دارد که قانون متعهدین به خدمت به دلیل تضمین شغلی که ایجاد می کند موجب رخوت و آسیب انگیزشی برای خوب تحصیل کردن در دانشجو معلمان شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اگر بتوان از آثار منفی قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش پیشگیری کرد ادامه آن مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از پیشنهادات این است که قانون متعهدین به خدمت در سال آخر تحصیل دانشجو معلمان برقرار شود افزود: اگر بخواهیم این قانون باقی بماند می توان به این موضوع فکر کرد اما افرادی که ارتباط علت و معلولی بین قانون متعهدین به خدمت و موجودیت دانشگاه فرهنگیان برقرار می کنند از نظر ما قابل قبول نیست و دانشگاه فرهنگیان به حیات خود ادامه می دهد.

http://fa.newhub.shafaqna.com/IR/9132107



نظرات شما عزیزان:

دانشجو
ساعت16:43---17 دی 1393
دکتر مهر محمدی که جواب داد و خیالمونو راحت کرد
خواستگارامون نپریدن
شما هم میتونید بیاید خواستگاری
پاسخ:سلام.خوشحالم که خیالتون راحت شد.ما همیشه میتونیم بریم خواستگاری


hesami 
ساعت23:48---13 دی 1393

نه واقعا برای من سوال شده
موجودیت دانشگاه مگر غیر از دانشجوهاشه؟
اخه وقتی قانون متعهدین به خدمت لغو بشه کی حاضره پاشوبذاره در محیطی که عملا کارکردای دبیرستانی داره و درهیچ قسمتی به دانشگاه شبیه نیست؟؟ در این صورت موجودیتی باقی میمونه!!!هنوزم؟
نگرانی فقط الان موجودیت دانشگاهه دیگه؟؟
پس این همه دانشجو که بعد دو سال با اون همه داستان ریز و درشت هنوز تکلیفشون معلوم نیست چی؟؟دقیقا ما کجای قصه ایم؟
یه جوری استنباط میشه که ایشون تو این هاگیرواگیر نگرانن میز مدیریت رو از دست ندن!!
پاسخ:سلام، من که سر درنیاوردم، هر کسی یه جور حرف میزنه و هر چی هم بیشتر دنبال قضیه رو میگیری شاخه های بیشتری باز میشه.یاعلی



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلم آزادگی و آدرس sajjadashtari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته تا پس از تایید نمایش داده شود.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 4976
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1